Persbericht: CareConnections trots op nominatie Microsoft-award

CareConnections trots op nominatie Microsoft-awardCareConnections, ontwikkelaar van de Alles-in-1-Zorgapp, ontving op 1 juli een nominatie voor de Microsoft Healthcare Partner Awards 2015. Het jonge bedrijf werd genomineerd als Innovator of the year. ‘Een hele eer’, vindt eigenaar van CareConnections Jos Koppelaar.

Het grootste softwarebedrijf ter wereld, Microsoft, toonaangevend in zorg-ICT, reikt jaarlijks awards uit aan veelbelovende partners waarmee het bedrijf samenwerkt op het terrein van de gezondheidszorg. Deze Healthcare Partner Awards werden op 1 juli jl. uitgereikt. Het jonge bedrijf CareConnections was een van de genomineerde partners. CareConnections ontving de nominatie voor de categorie Innovator of the year. ‘Ik ben er supertrots op dat een toonaangevend bedrijf als Microsoft ons als innovatieve partner heeft genomineerd’, zegt Jos Koppelaar. ‘Het geeft aan dat wij met onze zorgapp de juiste route kiezen en aansluiten bij de visie van Microsoft. We investeren in samenwerking en dat loont.’

Alles-in-1-Zorgapp

CareConnections ontwikkelt de Alles-in-1-Zorgapp ten behoeve van de zorgprofessional met als doel meer cliënttijd en minder administratie. De Alles-in-1-Zorgapp ontsluit de onderliggende systemen binnen de zorgorganisatie zonder het toevoegen van extra databases en opslag van data dankzij een directe koppeling. Het uitgangspunt is dat de zorgapp 80% van de dagelijkse activiteiten ontsluit die de zorgprofessional bij de cliënt uitvoert. De Zorgapp biedt de mogelijkheid zowel online als offline te werken en is beschikbaar op iOS, Android en Windows.

Innovatie

CareConnections werd genomineerd voor de Microsoft-awards omdat de ontwikkelde app een nieuwe innovatie in de zorg betreft. ‘Met de Zorgapp slaat CareConnections de brug tussen de applicatieleverancier en Microsoft-oplossingen’, motiveerde Microsoft de nominatie van start-up CareConnections. ‘Wij zijn pas vier maanden geleden begonnen en nu al genomineerd. Dat is een hele eer’, zegt Koppelaar. ‘Ik zie dit als een aanmoediging om volgend jaar te laten zien wat we waard zijn en de prijs te pakken.’

Begin met typen en druk op enter om te zoeken