Blog: Saxenburgh wil de Zorgapp niet meer missen

CareConnections is een jong bedrijf met een jong product. Zelf ben ik de langst zittende medewerker en ik werk hier pas een jaar. Voor mij was het een geweldige kans om, in de afrondende fase van mijn studie, bij CareConnections te kunnen werken.

Mijn persoonlijke ontwikkeling gaat eigenlijk gelijk op met de ontwikkeling van ons bedrijf en de Zorgapp. Het is ontzettend leuk om aan de Zorgapp te werken, te zien wat we al bereikt hebben en wat we kunnen betekenen voor medewerkers in de zorg.

Bij CareConnections ontwikkelen we de ZorgApp omdat we de zorg sneller en beter willen maken. Het is fantastisch dat er organisaties zijn die ons bij die ontwikkeling willen helpen. Omdat ze zelf behoefte hebben aan meer efficiency en de potentie zien van de Zorgapp, en omdat ze ons willen steunen in onze groei. SaxenburghEén van die organisaties de Saxenburgh Groep. Aanbieder van ziekenhuiszorg en intramurale en extramurale ouderenzorg in de regio Hardenberg. De ouderenzorg van Saxenburgh werkte al met het Elektronisch Cliëntendossier van softwareleverancier Unit4 en bij de zorginstelling was behoefte aan mobiel én offline werken. Daar kwamen wij in beeld, want dat kan met onze app.

Daarom heeft Saxenburgh een pilot van vier weken uitgevoerd met onze app in de extramurale zorg. Om te testen hoe het werkt, te onderzoeken wat de voordelen zijn en te kijken of aanschaffen een aanrader is. De pilot verliep in eerste instantie zoals een pilot moet verlopen. Je begint met enthousiasme en loopt vervolgens tegen hobbels aan die je samen oplost. Saxenburgh heeft ons daar enorm goed mee verder geholpen, wat natuurlijk heel waardevol voor ons is. Want wat voor ons logisch is, hoeft voor de zorg nog niet logisch te zijn en omgekeerd. Maar hoe leuk is het om te kunnen melden dat de pilot ook voor Saxenburgh heel waardevol was. Het voordeel van de Zorgapp, ontdekten ze bij Saxenburgh, is dat de zorgmedewerkers direct bij hun cliënten de rapportages verzorgen, met als resultaat een meer transparantie. Er wordt niet meer over de cliënt gerapporteerd, maar samen met de cliënt. De meeste cliënten bleken overigens ook bijzonder geïnteresseerd in het gebruik van de app, dat was leuk om te merken. Daarnaast hoeft de zorgmedewerker niet meer achteraf de administratie te doen; die is klaar als hij of zij naar buiten wandelt bij de cliënt. Uiteindelijk levert dat tijd op, en dus geld.

Zorgmanager Henny van den Berg (Wijkmanager Oldenhaghen Ommen) van de Saxenburgh Groep zegt: ‘Het gebruik van de app scheelt ons in de dagelijkse praktijk 15 minuten overdrachtstijd per dienst, wat neerkomt op 2 uur per dag!’ Zowel de zorgmanager als de medewerkers van Saxenburgh zijn zo enthousiast over de Zorgapp dat ze ‘m niet meer willen missen. En dat is fantastisch nieuws, daar doen we het voor. Niels van der Kruk,

Niels van der Kruk

Meer blogs van Niels

Begin met typen en druk op enter om te zoeken