Blog: Werken aan overbodigheid

In de digitale wereld waarin wij leven, kun je online, 24 uur per dag, je zaken doen – waar ook ter wereld. Ontzettend gemakkelijk en heel laagdrempelig. Tenminste, zolang alle apparaten en software doen wat je wilt. Want als dat per ongeluk een keer niet het geval is, is het enorm prettig als je een beroep kunt doen op hulp-op-afstand om je apparaat weer aan de praat te krijgen. Zodat het weer gaat doen waar het voor bestemd is. En gemak oplevert in plaats van stress. Bij CareConnections zijn we ons bewust van het belang van die hulplijn. Daarom zijn we druk bezig met het realiseren van diverse support-middelen. Overigens niet met de bedoeling alleen de gebruikers van onze Zorgapp te ondersteunen. Nee, wij ondersteunen juist ook de applicatiebeheerders bij onze klanten, de zorginstellingen, zodat zij hun zorgmedewerkers van eerste hulp kunnen voorzien.

Het is pionieren om passende support te leveren, zoals eigenlijk alles pionieren is bij een jong bedrijf als CareConnections. Wij laten ons hierbij leiden door wat de klanten ‒ en gebruikers van de app ‒  nodig hebben. We kijken daarvoor naar ontwikkelingen in de zorg, maar ook naar de vragen die klanten aan ons stellen over onze Zorgapp. Is er misschien iets in de app wat verbetering behoeft als er veel vragen over komen? Wij zorgen er daarnaast voor dat er voor de Zorgapp YouTube-video’s op ons eigen kanaal beschikbaar zijn met heldere instructies over de functionaliteiten en implementatie van de app. En we vullen voortdurend een lijst met veel gestelde vragen (de zogenaamde FAQ’s) aan, om alle onduidelijkheid weg te nemen bij applicatiebeheerders en daardoor ook gebruikers van de app. Verder kijken we ook hoe grote bedrijven hun support geregeld hebben. Wat al uitgevonden én goed is, daar kunnen wij wat van leren.

 

Support

 

Onze Zorgapp is laagdrempelig in gebruik. Zorgmedewerkers maken er met plezier en groot gemak gebruik van. Maar al kent het gebruik van onze app nog zo weinig drempels, we zijn blij dat we door gebruik van handige tools en media ook de laatste hindernissen weg kunnen nemen. Door onze klanten te ondersteunen bij de ondersteuning van hun collega’s. Waarbij we ernaar streven dat (het gebruik van) de app zó duidelijk is dat onze Supportafdeling totaal overbodig is. Dit doen we door extra aandacht te besteden aan delen van de Zorgapp waar veel vragen over komen. Hoe minder support onze klanten nodig hebben, hoe beter. Dat betekent namelijk dat onze app feilloos werkt. En daar doen we het voor!   Herman Knol, consultant bij CareConnections   Bekijk hier onze support site: support.careconnections.nl Mail onze support: support@careconnections.nl Bekijk hier onze instructievideo’s op ons YouTube kanaal: CareConnections Youtube

Herman Knol

Meer blogs van Herman

Begin met typen en druk op enter om te zoeken