Persbericht: Microsoft bekroont de Zorgapp van CareConnections

Microsoft Award WinnerLeusden, 5 juli 2016 – De Zorgapp van CareConnections is bekroond door Microsoft. CareConnections sleepte de Microsoft Partner Award 2016 in de wacht. Zorgapp ontwikkeling CareConnections won de award op het onderdeel applicatieontwikkeling. Het grootste softwarebedrijf ter wereld, Microsoft, is toonaangevend in zorg-ICT. Jaarlijks  reikt de ICT-grootmacht awards uit aan veelbelovende partners waarmee het bedrijf samenwerkt, onder andere op het terrein van de gezondheidszorg. Deze Partner Awards worden uitgereikt tijdens de wereldwijde partnerconferentie van Microsoft die plaatsvindt van 10 tot 14 juli in Toronto.

De Zorgapp

CareConnections ontwikkelt de Zorgapp voor de zorgprofessional met als doel meer cliënttijd en minder administratie. De Zorgapp ontsluit de onderliggende systemen binnen de zorgorganisatie zonder het toevoegen van extra databases en opslag van data dankzij een directe koppeling. De zorgmedewerker krijgt veilige toegang tot de systemen en dossiers via smartphone of tablet. De Zorgapp is beschikbaar op iOS en Windows.

Besparing per dag

Het uitgangspunt is dat de Zorgapp 80% van de dagelijkse activiteiten ontsluit die de zorgprofessional bij de cliënt uitvoert. De app maakt het gebruikers mogelijk op locatie bij cliënt gegevens in te zien en bij te werken. De app, die de mogelijkheid biedt zowel online als offline te werken, leidt zo tot een dagelijkse tijdsbesparing van ca. 20%, oftewel ruim anderhalf uur.

Innovatie

De Zorgapp van CareConnections is een innovatie in de zorg. De app won de Microsoft-award omdat CareConnections de programma’s van Microsoft gebruikt, inclusief Azure, Windows 10, Microsoft Power BI, Outlook, SharePoint Online en CRM Online, om een oplossing te bieden aan professionals in de gezondheidszorg. ‘De app helpt hen zich te richten op de zorg voor hun cliënten in plaats van op de last van het steeds terugkeren naar hij kantoor om data bij te werken’, zo motiveerde Microsoft de toekenning van de award.

Download hier de brochure

Brochure Zorgapp

Lees hier de toelichting van Microsoft

Partner-of-the-Year-Award-Winner-Statement