Timmeren aan de elektronische weg

Vorig jaar kregen we bij CareConnections de kans NCare over te nemen, een digitaal toedienregistratiesysteem en elektronisch voorschrijfsysteem voor zorginstellingen en thuiszorg. NCare sluit prachtig aan bij onze Zorgapp en Cliëntapp, en we zagen een kans de processen in de zorg nog efficiënter te maken voor onze klanten. Zo gezegd, zo gedaan. Maar toen begon het pas …

Want voor ons betekent de overname: hard werken achter de schermen, zodat we de technologie, de programmatuur, onder kunnen brengen in onze eigen Azure-omgeving. We bouwen aan de infrastructuur. Een belangrijk doel daarbij is dat klanten er geen last van hebben dat wij aan de elektronische weg timmeren. Als ze al iets merken van de overgang, mag dat alleen maar positief zijn! Dat betekent dat we alles wat we doen, grondig testen voordat we straks live gaan.

Doorontwikkelen

Als intern projectleider van NCare houdt het overnametraject van NCare me veel bezig. We willen op alle onderdelen overal aan denken, terwijl we de applicatie omzetten naar onze eigen technische omgeving. Alles moet technisch kloppen. Maar ook de informatiebeveiliging is belangrijk. Hier hebben we eind vorig jaar hard aan gewerkt, met de certificaten ISO27001 en NEN7510 als resultaat.

Verder willen we niet alleen maar de techniek overnemen, maar meteen verbeteringen aanbrengen waar mogelijk. Doorontwikkelen, dus. Daarbij kijken we niet naar wat we zelf nuttig of belangrijk vinden, we vragen dat aan de gebruikers van de app. Via inspraaksessies die we organiseren op kantoor en in het land, krijgen we terug waar klanten behoefte aan hebben. We luisteren goed naar hun input bij het bepalen onze vervolgstappen. Zo gaan we het beheer van certificaten versimpelen, en de koppeling versoepelen met het elektronisch cliëntendossier. Ook werken we aan een koppeling met het apotheekinformatiesysteem APRO en het apotheekhoudende huisartsinformatiesysteem Promedico-VDF.

Support via klantportaal 

We zijn een digitaal bedrijf, maar we hechten enorm aan persoonlijk contact. Met de gebruikers van NCare maken we daarom heel graag nader kennis. Daarvoor plannen we nu welkomstcalls in. De eerste gesprekken hebben we inmiddels gehad. Daarin stellen we onszelf voor, en leggen we uit hoe onze support geregeld is. We geven klanten meteen toegang tot het klantenportaal, waarin ze hun incidenten kunnen melden, en kunnen zien wat de status ervan is. Zij kunnen precies zien wat er aan de hand is en wanneer de oplossing eraan komt.

We houden je op de hoogte

Een overnametraject kent een heleboel uitdagingen, heb ik gemerkt. Er is veel om rekening mee te houden, maar het gaat voorspoedig. Wij kijken ernaar uit de app binnenkort officieel vanuit CareConnections te lanceren en continu door te ontwikkelen. We houden je op de hoogte van de lanceerdatum.

Maurits van Veen – Consultant

Begin met typen en druk op enter om te zoeken