Wanneer een zorgorganisatie met jullie contact heeft opgenomen en aangegeven dat er clienten zijn zonder toedieningen en/of medicatie in nCare kan je als apotheek onderstaande stappen volgen om tot een antwoord te komen waarom er geen toedieningen en/of medicatie zichtbaar zijn in nCare.

Werk je als apotheek met een ander AIS dan Pharmacom of Promedico VDF? Ga dan meteen door naar stap 2.

Stap 1 – voor de apotheek
Ga via Mijn nControl naar de nCare pagina ‘Mijn cliënten’ en kijk of bovenaan de pagina een foutmelding staat uit het AIS.

Een foutmelding? Los deze op (zie veel gestelde vragen voor veel voorkomende fouten) en werk de medicatie opnieuw bij

Geen foutmelding? Ga dan naar de instellingenpagina.

Selecteer een locatie

Controleer of ‘medicatiegegevens automatisch updaten’ ingesteld staat.
Indien ja ga dan naar stap 2.

Staat de waarde op ‘nooit’? Klik dan op ‘Bewerken.
Zet de periode op ‘Elke dag’ en geef een tijdstip op en druk vervolgens op ‘Wijzigen’

 

Stap 2 – voor de apotheek
Controleer in het AIS of er voor minimaal 7 dagen aan schema’s naar worden gestuurd.

Staat er voor minder dan 7 dagen ingesteld? Pas dit aan naar 7 dagen en stuur een nieuwe medicatie import naar nCare.

Staan de instellingen goed? Ga dan naar stap 3.

Stap 3 – voor de apotheek
Ga via Mijn nControl naar de nCare pagina ‘Actielijst’

Controleer of er een openstaande melding is in één van onderstaande weergaves:

  • Onbekende schema’s
  • Patiëntmeldingen
  • Medicatiemeldingen
  • Datameldingen

Staat er een melding? Los deze op en werk de medicatie opnieuw bij. Geen resultaat? Ga verder naar stap 4.

Staat er geen melding? Ga dan naar stap 4.

Stap 4 – voor de apotheek
Neem contact op met nControl via 033-450 50 60, optie 5 en geef aan dat je bovenstaande stappen hebt doorlopen zonder gewenst resultaat.

Begin met typen en druk op enter om te zoeken